Albert Heijn is de grootste supermarktketen van Nederland, met ruim 1200 vestigingen. Het succes van de winkel is mede te danken aan het ambitieniveau van de winkelketen. Door technologie breed in te zetten zorgt Albert Heijn voor een steeds betere klantbeleving. Het digitale spaarsysteem en de zelfscankassa's zijn voorbeelden van implementaties die in Nederland zijn geïntroduceerd door Albert Heijn. De interne projectorganisatie en projectpartners blinken uit in de snelheid van winkelverbouwingen. Door het VWO (Volgende Week Open) proces is Albert Heijn in staat om een volledige winkelverbouwing te realiseren in 10 dagen.
Samen met Albert Heijn werkt Based aan de verdere uitbouw van het digitale fundament binnen de project- en beheerorganisatie. Door slim (her)gebruik van data en de inzet van de nieuwste technologieën ontstaat meer inzicht en een betere samenwerking binnen de keten. Based adviseert en ondersteunt Albert Heijn in de strategiebepaling en de uitvoering. Met o.a. inzet van digitaal (technologie en data) wil Albert Heijn haar ambities waarmaken op het gebied van duurzaamheid en kostenreductie. Het hebben én behouden van een intelligent en actueel digitaal winkeldossier is hierin het uitgangspunt. Dit winkeldossier staat aan de basis van toekomstige (ver)bouwprojecten en vormt de gegevensdrager gedurende het beheren en onderhouden van de winkels.
Based werkt bij Albert Heijn onder andere aan: